BBC sorry for airing one-sided news about Joy's meeting with Safadi

The BBC has apologised for airing a one-sided story about the alleged meeting between Prime Minister Sheikh Hasina's IT Adviser Sajeeb Wazed Joy and Israel's ruling Likud Party leader Mendi N Safadi.

The British public service broadcaster offered the apology in an e-mail on Tuesday, reports Dhaka Tribune's sister concern Bangla Tribune.

On May 27, the BBC Bangla aired a report stating that Safadi in an interview with BBC said he had met Joy last year at the latter's office in Washington, USA.

The report also said Safadi met BNP leader Aslam Chowdhury in India in April this year for which he has already been arrested.

However, the report did not have any statement from the side of prime minister's son Joy that led to criticism.

Following the matter, members of UK Awami League staged demonstration in front of the main office of BBC on Monday afternoon.

UK Awami League President Sultan Mahmud Sharif and General Secretary Syed Sajidur Rahman Faruk along with other leaders submitted a memorandum to BBC's Bangla division, giving them a week's time to render their apology regarding the matter and withdraw the news.

BBC Bangla New Chief Sabbir Mostafa refused to make any comment regarding the matter without the consultation of BBC Communications.

Later when contacted, BBC Communications Manager Paul Rasmussen offered the apology in an e-mail for publishing the news without Joy's statement.

In the e-mail, Rasmussen also assured of intensifying the editorial policies of BBC Bangla.

source:dhakatribune

Tags: 
Category: